E greu de dobandit o fericire fara spini.
Fericirea suprema e anevoie de dobandit atat timp cat omul nu face o sfortare eroica.
Fericirea acestei lumi e trecatoare; caci ceea ce e statornic nu se dobandeste prin lucruri nestatornice.
Fericirea nu tulbura mintea celui intelept, caci ea e asemenea mirajului in pustiu.
Orice lucru pe pamant este unit cu primejdia; numai renuntarea e ferita de ea.
Nu se dobandeste bucuria fara a trece prin dureri.
Bucuria si intristarea se invartesc ca o roata.
Tot ce atarna de altul pricinuieste intristare; tot ce atarna de noi pricinuieste bucurie.
Boala, intristarea, suferinta, robia si nenorocirea sunt roadele pacatelor savarsite de muritori.
O singura data daca vad un om, cei intelepti stiu cat pretuieste.
Mangaie cu trecutul pe acela a carui minte scade, cu viitorul pe cel prost si cu prezentul pe cel destept.
Cine nu are minte proprie ci numai multa invatatura, acela nu cunoaste folosul acesteia, cum nu cunoaste lingura gustul mancarii.
Pacatul repetat distruge mintea iar acela care si-a pierdut mintea repeta mereu pacatele sale.
Pana si iarba care creste pe malul unui rau este de folos prin existenta ei.
Butucul rotii este tinut de spite si spitele sunt infipte in butuc.
Numai viata aceluia este vrednica de lauda, care traieste si pentru altii.
Florile de aur ale pamantului le culeg trei oameni: cel viteaz, cel invatat si cel care stie sa serveasca.
Apa care sta pe frunza de lotus capata stralucire de margaritar.
In fericire, ca si in nefericire, caracterul celor alesi ramane acelasi.
Ca graul se coace omul, ca graul se naste din om.
Priveste pe fiecare in sine si pe tine in fiecare si inceteaza de a mai vedea pretutindeni deosebire.
Nu exista vreun mijloc de a multumi pe toata lumea.
O singura calitate distruge toate defectele.
Calitatile sunt calitati pentru cei care le cunosc; dar pentru un om lipsit de calitati ele sunt defecte.
Mustele cauta o rana, albinele flori, oamenii buni calitati, cei de pe treapta cea mai de jos, defectele.
Fara cunoastere nu este cu putinta eliberarea nici chiar prin sute de asceze.
Daca la muritorul inzestrat cu cinci simturi unul singur e deformat, cunoasterea i se scurge ca apa printr-un burduf gaurit.
Aceea este adevarata cunoastere, care consta in a se cunoaste pe sine si pe altii.
Cunoasterea spirituala este cunoasterea suprema.
Omul invatat pricepe si fara sa i se spuna.
Pagina :
«Inainte
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
38 |
39 |
Urmatoarea»